Bijbelkring

Het afgelopen seizoen heeft er onder de inspirerende leiding van ds. G.J. Wisgerhof een Bijbelkring plaatsgevonden. Ruim een tiental oudere en
jongere gemeenteleden heeft zes avonden gesproken over de Brief van Petrus. Hiervoor hebben we gebruik gemaakt van het boekje “Vreemdeling ver van huis” van ds. Nelly van Kampen-Boot.
Wat Petrus en christenen in de moderne tijd verbindt, is de vervreemding van de rest van de maatschappij. In de tijd van Petrus werd het jonge christendom als afwijkend en zelfs staatsgevaarlijk gezien. Het zou nog
een tijd duren voordat keizer Constantijn het christendom tot staatsgodsdienst zou maken. Voor Petrus en zijn tijdsgenoten was het dan ook gevaarlijk om christen te zijn in een vijandige wereld. Voor ons is
daarvan gelukkig geen sprake, maar desondanks komen we in de ontkerkelijkte maatschappij van nu vergelijkbare vragen tegen als Petrus bijna twee millennia geleden. Juist door deze overeenkomsten is de Brief van Petrus ook voor hedendaagse lezers boeiend en relevant.
Ook in het komende winterseizoen gaat de Bijbelkring door onder leiding van ds. G.J. Wisgerhof. Waarover we het gaan hebben, is nog niet vastgelegd, maar we weten wel dat het weer interessant, leerzaam, verdiepend en opbouwend zal zijn. Ook de data zijn al vastgelegd.

We komen elke vier weken op donderdagavond bijeen op de volgende dagen:
20 september 2018
18 oktober 2018
15 november 2018
13 december 2018
10 januari 2019
7 februari 2019
7 maart 2019
4 april 2019

De bijeenkomsten beginnen om 20.00 uur en zijn uiterlijk om 22.00 uur afgelopen. We ontmoeten elkaar in de achterzaal van de kerk.
Voor meer informatie of om u aan te melden, kunt u terecht bij Han Monsees.