Wijkbericht 10 december

Kerstnacht- en oudjaarsdienst

Zoals u al eerder hebt kunnen lezen, zullen de kerstnachtdienst en de dienst op oudjaarsavond in onze wijk niet doorgaan. Van de Bethlehemwijk hebben wij de uitnodiging gekregen om deze diensten met hen samen te vieren in de Bethlehemkerk. De kerkenraad is erg dankbaar dat onze zusterkerk naar ons omziet in een lastige periode. We geven deze uitnodiging dan ook graag aan u door. Er zal ook een ambtsdrager namens de Diependaalse kerk aanwezig zijn. De kerstnachtdienst begint om 22.00 uur, de oudjaarsdienst begint om 19.30 uur.

Han Monsees, scriba

Huwelijksjubileum

Op 9 december waren Jaap en Atie van Woerekom 45 jaar getrouwd. Zij zijn dankbaar, dat God hen al zoveel jaren voor elkaar, hun kinderen en kleinkinderen gespaard heeft. Wij wensen hen ook vanuit de Diependaalse kerk voor de komende jaren Gods rijke zegen toe.

Willy Nijhuis

Websites Diependaalse kerk en Vitamine G vernieuwd!

Zo’n anderhalf jaar geleden begonnen we binnen onze wijkgemeente met het ontwikkelen van een huisstijl. Allereerst kwamen er twee logo’s, één voor de Diependaalse kerk en één voor Vitamine G. Ook werd er een kleurenpallet samengesteld ten behoeve van alle communicatie-uitingen. Een kleurenpallet dat naadloos aansluit bij de kleuren van het interieur van de kerk: lavendel, beige, crème en bruin, met exact overeenkomende kleurcodes. Als extra toevoeging: “Hilversums blauw”; het was even een uitzoekklusje om daar de exacte code van te achterhalen. Helemaal compleet was de huisstijl met het vaststellen van de te gebruiken lettertypes. Vanuit deze basishuisstijl zijn we aan de slag gegaan. Briefpapier, een nieuw omslag voor Diependaalcontact, het werd allemaal gemaakt. En nu zijn er dan ook de twee nieuwe websites: www.diependaalsekerk.nl en www.vitamineg.net. Alle betrokkenen bedankt voor het meewerken aan dit hele project. Van de professional die er bijna niets voor vroeg vanwege “de goede zaak” tot aan alle vrijwilligers: veel dank!

Rianne ten Voorde

Kerst- en nieuwjaarsgroeten

De afgelopen weken is er bijna geen dag voorbijgegaan of er was minstens één kaart in de brievenbus, waarin we uw/jouw betrokkenheid en liefde hebben ervaren. Ook op andere manieren lieten mensen ons weten in gebed mee te leven nu Gerard tijdelijk afstand moet nemen van het werk. Dat heeft ons bijzonder goed gedaan en stemt dankbaar. We willen iedereen daar van harte voor bedanken! Voor de komende periode wensen we u/jou van harte goede kerstdagen en een gezegend 2015 toe.

Ga met God en Hij zal met je zijn,

jou nabij op al je wegen

met zijn raad en troost en zegen.

ga met God en Hij zal met je zijn.

Ga met God en hij zal met je zijn:

bij gevaar, in bange tijden,

over jou zijn vleugels spreiden.

Ga met God en hij zal met je zijn.

Ga met God en Hij zal met je zijn:

in zijn liefde je bewaren,

in de dood je leven sparen.

Ga met God en Hij zal met je zijn.

Ga met God en Hij zal met je zijn,

tot wij weer elkaar ontmoeten,

in zijn naam elkaar begroeten.

Ga met God en Hij zal met je zijn.

Gerard en Lydia Kansen

Bijbelkring ‘Jezus beter begrijpen, in het licht van Johannes’

De bijbelgesprekskring van de Diependaalse kerk en Vitamine G gaat ook in 2015 verder met de bespreking van het Johannesevangelie, aan de hand van het boekje Jezus beter begrijpen, in het licht van Johannes. Dit boek is geschreven door ds. Niels de Jong en verkrijgbaar bij uitgeverij het Boekencentrum (ISBN 978 90 239 2492 0). De eerstvolgende bijeenkomst van de kring is op donderdag 15 januari. Op het programma staat dan: Johannes 10 t/m 12, met daarbij hoofdstuk 6 uit het boekje, getiteld: ‘Over de herder en de schapen’. We bestuderen het evangelie en denken na over vragen als: Door welke dingen/mensen laat jij je leiden? Voel je je wel eens afhankelijk, en zo ja: waarvan of van wie? Van harte welkom in het nieuwe jaar; voor het eerst of om opnieuw mee te doen. We komen bij elkaar in de achterzaal van de Diependaalse kerk, van 20.00 tot 21.30 uur, op 15 januari, 12 februari en 12 maart 2015.

Kaj ten Voorde

7 december: 1. € 67,25; 2. € 58,85; 3. € 63,05.