Wijkbericht 17 februari

De ochtenddienst van 15 februari

We zijn erg dankbaar dat onze wijkpredikant, Gerard Kansen, weer voorging in de ochtenddienst op 15 februari. Door de inzet van velen ging het kerkelijk leven in de wijkgemeente tijdens zijn afwezigheid zoveel mogelijk door. Ondanks dat misten we onze predikant. Wij zijn dan ook blij dat hij weer langzaam de draad gaat oppakken. Het kon haast niet mooier, dat de terugkeer van Gerard samen viel met het optreden van het uit Huizen komende zangkoor ‘Deo Juvante’. Het koor dat met ruim 100 leden aanwezig was werd deze keer geleid door Henk Brouwer en zong zes prachtige liederen. Mede door het optreden van dit koor kunnen we terugzien op een feestelijke ochtenddienst.

Theo Biebericher

Vakantieweek in Doorn

Mij is gevraagd om een paar regeltjes aan de afgelopen vakantieweek in het Roosevelthuis te wijden. Zelf ben ik niet de hele week mee geweest, maar luisterend naar de enthousiaste verhalen moet het een geweldige week geweest zijn. Uitgangspunt dit jaar was “Elfsteden Toch(t) “. Om dat gegeven is een lezing, spel, zang, Bijbels thema, enz. opgehangen. Ook was er tijd voor een uitstapje naar het “Oude ambachten- en .speelgoedmuseum” in Terschuur. Bingo, bonte avond, optutdag voor het slotdiner vrijdag, teveel activiteiten om op te noemen waren in die éne week gestopt. De gasten hebben bij thuiskomst vast nog heel veel stof tot praten tegenover familie en/of vrienden. Een uitgebreider verslag komt nog in het eerstvolgende Diependaalcontact te staan.

Kortom het was gewoon een fijne week om dankbaar voor te zijn waarin warmte

in woorden, gebaren en daden volop te vinden was.

Corine Reinders.

Kerklab

Zaterdag 7 februari jl. zijn Rianne ten Voorde en ondergetekende naar een dag van Kerklab geweest. Kerklab omschrijft zichzelf als de alliantie van doeners, duwers en denkers voor missionaire gemeenschapsvorming in Nederland. De dag was georganiseerd in de Metaalkathedraal in Utrecht, een voormalige kerk, die daarna heeft gefungeerd als metaalfabriek en nu in gebruik is genomen door kunstenaars. Een prachtige ‘niet doorsnee’-locatie voor een dag over kerkvernieuwing. Het thema was ‘buiten de lijntjes’, waarbij het ging om de vraag hoe het evangelie van betekenis kan zijn in deze tijd en gewoon voor mensen in de buurt (contextualisatie). Er was een aantal boeiende sprekers. Creatieve durvers en kerkplanters zoals Rikko Voorberg, maar ook Paul Visser die een meer ‘traditionele’ predikant is. Wat hen bond was hun drive en visie om mensen van buiten de kerkelijke muren te bereiken met het evangelie. Een enorm inspirerende dag, waarover we binnenkort nog uitgebreider verslag zullen doen.

Zie voor verdere informatie www.kerklab.nl

Annemarie Biebericher

Agenda:

Dinsdag 24 februari, 19.30 uur: Missionaire werkgroep (extra).

Donderdag 5 maart, 18.30 uur: Kernteam.

8 februari: 1. € 61,50; 2. € 40,65; 3. € 47,05; Vit. G € 62,80.

15 februari: 1. € 170,10; 2. € 108,60; 3. € 186,75.