Wijkbericht 17 maart

Vespers in de Stille Week

Ook dit jaar is er in de Stille Week weer gelegenheid om samen met gelovigen uit andere kerken stil te staan bij de weg die Jezus is gegaan. Evenals vorig jaar doen we dat met de 3 kerken die nu de Verbinding heten (Pniëlkerk, Rehobothkerk en Schuilhof) en de Grote kerk. De diensten die in deze week worden gehouden beginnen om 19.30 uur en vinden plaats in de verschillende kerkgebouwen.

Maandag 30 maart: Rehobothkerk, Kleine Drift 63a.

Dinsdag 31 maart: Pniëlkerk, Van Ghentlaan 47.

Woensdag 1 april: Schuilhof, Dalweg 8a.

Witte Donderdag 2 april: Grote kerk.

Stille Zaterdag 4 april: Diependaalse kerk.

Rectificatie Witte Donderdag/ The Passion

In Diependaalcontact van maart staat ten onrechte vermeld dat de dienst, waarin het H. Avondmaal zal worden gevierd, om 19.30 uur begint. Dit moet zijn 19.00 uur. Aansluitend bestaat de mogelijkheid om gezamenlijk in de kerkzaal op een groot scherm de Passion, uitgezonden door de EO, te bekijken. Iedereen is vanaf 20.15 uur van harte welkom. Een goede gelegenheid om ook bekenden mee te nemen!

Theo Biebericher

Goede Vrijdag/The Crucifixion

The Crucifixion, gecomponeerd in 1887, is een medi­tatie over het lijden van onze Heiland. Het werk is geschreven voor tenor en bas soli; koor en orgel, waarbij het de bedoeling was en is dat de gezangen in wisselzang door koor en gemeente gezongen worden. The Crucifixion is het uitmuntende voorbeeld van Victoriaanse kerkmuziek. John Stainer, die van nature een bescheiden mens was, heeft nooit kunnen voorzien, dat dit ene werk hem bekend en in Engeland zelfs populair zou maken. Qua constructie volgt the Crucifixion het traditionele passiever­haal. De Bijbeltek­sten worden hier en daar onderbroken door meditatie­ve momenten en gewijde “beschouwingen”.

Soosnieuws

Onze jaarlijkse paasviering zal plaatsvinden op donderdagmiddag 26 maart in de achterzaal van de kerk. Deze soosmiddag begint als gebruikelijk om 14.30 uur en zal rond 18.00 uur eindigen. De viering wordt afgesloten met een broodmaaltijd. Iedereen is welkom, ook als u geen sooslid bent. Wilt u zich dan wel even van te voren opgeven bij Els van Loenen, tel. 035-6219373.

Verjaardagsfonds

Graag nodigen wij de medewerkers van het verjaardagsfonds uit om op donderdag 26 maart, tussen 19.00 uur en 20.00 uur, bij ons thuis – Rozenstraat 121 – de bijdragen voor het fonds in te leveren. Bij voorbaat onze dank.

Tevens wil ik iedereen bedanken die een kaartje heeft gestuurd of op andere wijze belangstelling getoond heeft na mijn knieoperatie.

Gerda Noort.

Vitamine G – Kernteam

Vitamine G is groeiende. Dat is een zegen! Het is goed om dan weer eens te reflecteren op hoe het gaat. Niet alleen in de diensten, maar ook binnen het kernteam. Groei betekent namelijk ook nieuwe mensen met allerlei talenten. Daarom is sinds begin maart het kernteam uitgebreid met twee nieuwe leden, te weten Carina Roodenburg en Jan-Reindert Voogdt. Met meer mensen in het kernteam ontstaat er een breder gedragen verantwoordelijkheid voor de verdere ontwikkeling van Vitamine G. Het is een zegen dat beiden zich bereid hebben getoond het team te komen versterken. We zijn daar dan ook dankbaar voor en zien uit naar een mooie samenwerking!

Namens het kernteam Vitamine G, Annemarie Biebericher

24 maart, 19.30 uur: Kerkenraad.

26 maart, 19.30 uur: Brainstormavond MWG.

Opbrengst collecten

22 februari: 1. € 75,20; 2. € 60,15; 3. € 73,–; Vit. G € 60,65.

1 maart: 1. € 62,85;2. € 49,85; 3. € 62,20.

8 maart: 1. € 89,70; 2. € 59,95; 3. € 74,05; Vit. G € 127,87.

15 maart: 1. € 145,70; 2. € 127,10; 3. € 124,70.