Wijkbericht 20 juli

Pastoraat in de zomer

Tijdens de vakantie van onze wijkpredikant (tot en met zondag 28 juli) kunt u voor dringende pastorale zaken contact opnemen met Frans Lambour. U kunt hem telefonisch bereiken onder nummer 035-6231010 of mailen naar franslambour@gmail.com

Over aanbidding tijdens Vitamine G-diensten

De diensten van Vitamine G op de tweede en vierde zondag van de maand beginnen altijd met een tijd van aanbidding. Met de aanbidding willen wij ons richten op God. Aanbidding is een belangrijk onderdeel van de dienst. Er bestaan verschillende vormen van aanbidding: met muziek, maar ook op andere creatieve manieren kunnen we God aanbidden. Daarbij gaat het altijd om de gerichtheid op God en niet bijvoorbeeld op degene die op het podium staat. Aanbidding is ‘dienstbaar’.

Wat maakt de aanbidding zo’n belangrijk onderdeel van de dienst?

1. Alles wat ons aan ‘regeldingen’ of zorgen in de weg zit, mogen we bij God neerleggen. Zo mogen we open worden om het Woord van God te ontvangen. Onze schuld en last mogen wij belijden en zo de ruimte van de vergeving en vernieuwing te ontvangen en uit te zingen.

1. We willen God danken om wie Hij is. Dan kunnen we God de eer toebrengen voor alles wat Hij is: goed, heilig, liefdevol, genadig, trouw, mild, rechtvaardig en nog zoveel meer.

1. We willen God ook danken voor wat Hij geeft, zoals nieuwe hoop, perspectief, vergeving, richting van leven en oog voor de ander.

1. We zingen ons verlangen uit, dat de Heilige Geest ons de blijde boodschap van Jezus duidelijk maakt en dat we daardoor bevrijd en vernieuwd verder mogen leven.

Recentelijk is er een pilot gedaan binnen Vitamine G, waarbij een van de Groei Groepen de aanbidding op creatieve wijze heeft verzorgd. Het idee is om dit een vervolg te laten krijgen in het nieuwe seizoen.

Graag nodigen wij de medewerkers van het verjaardagsfonds uit om op donderdag 30 juli tussen 19.00 uur en 20.00 uur, bij ons thuis Rozenstraat 121, de bijdragen voor het fonds in te leveren. Bij voorbaat onze dank.

Gerda en Ries Noort

28 juni: 1. € 79,95; 2. € 58,75; 3. € 74,75.

5 juli: 1. € 176,40; 2. € 175,90; 3. € 174,70 (gezamenlijke dienst Bethlehemkerk en Diependaalse kerk)