wijkbericht 30 maart

Doordenkertje

Weet je waarom de Eeuwige ‘God van Abraham, Izaäk en Jacob’ heet?

Omdat Hij ons als Abraham uit onze zekerheden wegroept, omdat Hij ons als Izaäk uit de dood redt en omdat Hij met ons worstelt zoals Hij vocht met Jacob bij de Jabbok. (rabbijnse spreuk)

Nieuwe voorzitter en uitbreiding moderamen

Het ziekteproces van ds. Gerard Kansen heeft ertoe geleid dat we zijn gaan nadenken over zijn takenpakket. Eén van de dingen die Gerard zwaar viel, was het voorzitterschap van de kerkenraad. De kerkenraad heeft hieraan gehoor gegeven en is op zoek gegaan naar een andere voorzitter. Deze is gevonden in de persoon van Han Monsees, tot nu toe scriba. Het scribaat is overgenomen door Jaap van Woerekom. Dit betekent ook een verschuiving van taken binnen het moderamen, dat daarmee bestaat uit voorzitter, scriba en predikant. Het moderamen heeft tot taak om kerkenraadsvergaderingen voor te bereiden en om kerkenraadsbesluiten uit te voeren (voor zover daar geen andere mensen voor zijn aangewezen). Om de link tussen de kerkenraad en het moderamen enerzijds en het kernteam van Vitamine G anderzijds te versterken, is het moderamen daarnaast uitgebreid met het kernteamlid Annemarie Biebericher.

Boekenbeurs

Zaterdag 18 april houden we weer onze jaarlijkse boekenbeurs van 9.30 uur -14.00 uur. Er worden naast boeken ook lp’s, cd’s en legpuzzels verkocht. U kunt op 14 en 15 april tussen 19.00 uur en 20.00 uur boeken inleveren bij de vooringang van de kerk. Studieboeken en encyclopedieën kunnen we niet gebruiken. Graag tot ziens op 18 april bij onze boekenbeurs.

Atie en Jaap van Woerekom

Brainstormavond missionaire werkgroep

Op donderdagavond 26 maart kwam de missionaire werkgroep bijeen, maar in uitgebreidere samenstelling dan normaal. Deze avond was de eerste keer, waarbij we gingen brainstormen met een aantal gemeenteleden, die het leuk vonden mee te denken over nieuwe initiatieven. Initiatieven waarmee we iets kunnen betekenen voor de mensen in de buurt. De uitdaging was allereerst ideeën te bedenken, zonder beperkingen. Dus bijvoorbeeld de vraag of er voldoende mensen of middelen zijn lieten we buiten beschouwing. Best lastig om zo te denken, want we blijken al behoorlijk voorgeprogrammeerd te zijn om vooral in haalbare initiatieven te denken. Deze aanpak maakte veel ideeën en dromen los: de kerk die de hele week door open is, eetclubs, maar ook samen in de Bijbel lezen. Daarna hebben we met elkaar gekeken welke ideeën met de minste inspanning het meeste resultaat opleveren. En andersom. En alles daartussen. Uiteindelijk hebben we uit alle ideeën de favorieten gekozen. De missionaire werkgroep gaat  de aankomende tijd hiermee aan de slag. U hoort hier zeker nog van!

Namens de missionaire werkgroep, Annemarie Biebericher

Verjaardagsfonds

Onze jarigen hebben in de maanden februari en maart, ten gunste van het verjaardagsfonds, een bedrag van  € 310,–  bijeengebracht. Alle gevers en collectanten hartelijk dank voor uw gulle gaven en medewerking.

Oproep !!  Wie komt ons gezellige team versterken?

Gerda Noort

Expositie Ditte Benschop

Ditte Benschop exposeert tot en met 19 mei in de achterzaal van de Diependaalse kerk met haar abstracte en figuratieve werken. Zij verwerkt hierin o.a. hout, zand, steen, glas en andere materialen. Zij schildert intuïtief.  De expositie in de kerk is te bezichtigen dinsdagsochtends van 10.00 uur tot 12.00 uur en zondags na de kerkdienst tot 12.00 uur. Jaarlijks heeft zij een expositie in haar atelier. Ook geeft zij workshops en lessen in “vrij schilderen” bij het cursusprojekt in Loosdrecht.

Voor informatie: www.atelier-dittebenschop.nl of tel.06-54904873/0295-267983.

Wietske Reitsma

22 maart: 1. € 67,75; 2. € 54,75; 3 € 71,20; Vit. G € 63,26.

29 maart: 1. € 66,80; 2. € 65,80; 3. € 71,15.