Wijkbericht 6 januari

Week van gebed 17 tot en met 24 januari 2016

De Diependaalse kerk en Vitamine G zullen voor de eerste keer met medechristenen uit verschillende kerken in Hilversum en Loosdrecht bidden in de internationale week van gebed. Dat houdt in dat er op elke avond in die week in een van de kerkgebouwen een gebedssamenkomst gehouden wordt. De Week van Gebed wordt georganiseerd door Missie Nederland (voorheen EA-EZA) en de Raad van Kerken. De traditie van de gebedsweek gaat al ruim anderhalve eeuw terug. Graag sluiten wij ons aan bij honderdduizenden christenen die wereldwijd in januari samen komen om te bidden.

Aanvang alle avonden is om 19.30 uur op de volgende locaties:

• Maandag 18 januari Diependaalse kerk/Vitamine G
  • Dinsdag 19 januari  Sijpekerk, Nieuw Loosdrechtsedijk,  Nieuw-Loosdrecht
  • Woensdag 20 januari De Schuilhof, Dalweg
  • Donderdag 21 januari Vrije Evangelische gemeente, Taludweg
  • Vrijdag 22 januari Rehobothkerk, Kleine Drift
  • Zaterdag 23 januari Grote Kerk, Kerkbrink.

Het zou mooi zijn als er ook vanuit de Diependaalse kerk en Vitamine G mee gebeden zal worden.

Maandag 18 januari t/m zaterdag 23, Week van Gebed (zie boven).

Dinsdag 19 januari, 20.00 uur: 4G avond; 20.00 uur Groeien in geloof kring.

Donderdag 21 januari, 20.00 uur: Bijbellezen voor Dummies.

Maandag 25 januari, 19.30 uur: Kernteam Vitamine G.

Dinsdag 26 januari, 19.45 uur Kerkenraad.

Donderdag 28 januari, 20.00 uur: Bijbelkring.

Doordenkertje

“Het geloof is geen cursus die je met een examen afsluit. Het geloof is geen theorie, het is een visioen, het is toevlucht zoeken, het is het leven zelf. Daarom oefenen we ons in het geloof, we oefenen ons in de concentratie op Jezus Christus. Daarom is iedere eerste dag van de week een dag van inademing, opdat de dagen die volgen bezield zullen zijn, een richting hebben”. (‘Een goed woord; uit de preken van Gerrit de Kruif’, pagina 205)

Gerard Kansen

A Taste of Christmas
Op 19 december was het weer zover, de Diependaalse kerk was voor het derde jaar op rij omgetoverd tot een waar restaurant. Met ronde tafels in de hele kerkzaal en de kaarsen op tafel zag het er opnieuw schitterend uit. We mochten zo’n honderd mensen verwelkomen, van wie een deel uit de eigen gemeente, maar een heel groot deel nieuwe gezichten. De maaltijd bestond uit drie gangen. Het hoofdgerecht was een heerlijk Hollands stamppot-buffet. Thuis klaargemaakt door een aantal gemeenteleden. De gasten konden tussen het eten en drinken door luisteren en kijken naar een vorm van cabaret door Matthijs Vlaardingerbroek. Hij vertelde op een geheel eigen wijze het kerstverhaal. De avond werd afgesloten met een aantal bekende kerstliederen, die uit volle borst werden meegezongen. Als u er niet bij kon zijn, er staat op www.vitamineg.net en op de Facebookpagina van Vitamine G een filmpje, waarop de dag aan een stuk door is te zien vanaf 9.00 uur ’s morgens totdat het licht ’s avonds uitgaat. En dat alles in zo’n twee minuten! Een aanrader! Alle medewerkers hartelijk dank voor de enorme inzet! Het was weer een groot feest!

Annemarie Biebericher

Diependaal-Vocaal

Tijdens een repetitie-avond in december hebben we – in aanwezigheid van de oprichtster van ons koor, Willy Nijhuis – het 10 jarig bestaan van Diependaal-Vocaal gevierd. Vele koorleden zijn vanaf het begin bij het koor betrokken geweest. Het aantal leden is in de jaren gegroeid tot 28 personen. Alle koorleden hadden voor deze avond iets om te drinken/eten meegenomen. De hoeveelheid drank en etenswaar was van dien aard dat we wel enige dagen feest hadden kunnen vieren. Het was erg gezellig en de sfeer zat er goed in. Na de geslaagde medewerking in de ochtenddienst met Kerst beginnen we weer snel met het oefenen van de liederen die we op 1e  Paasdag ten gehore zullen brengen. De repetities beginnen eind januari weer. Uiteraard krijgen de koorleden hierover nog nader bericht. Vindt u het ook leuk om in een koor te zingen, dan bent u van harte welkom. Neem vooraf dan even contact op met Theo Biebericher, tel. 6853982 of per e-mail theo@diependaalsekerk.nl.

6 december: 1. € 56,95; 2. € 56,05; 3. € 117,25.

13 december: 1. € 53,20; 2. € 53,30; 3. € 85,05; Vit. G € 115,75.

20 december: 1. € 62,45; 2. € 43,85; 3. € 48,60.

25 december: 1. € 313,25; 2. € 173,25; 3. € 159,85.

27 december: 1. € 41,35; 2. € 36,55; 3. € 57,65.

3 januari: 1. € 50,80; 2. € 52,90; 3. € 65,50.