Wijkbericht 6 januari

A Taste of Christmas

Op 20 december was ons kerkgebouw omgebouwd tot een prachtig restaurant. In de kerkzaal stonden ronde tafels, versierd met donkerrode tafelkleden en sierlijke kaarsenkandelaren. Dit alles voor ‘A Taste of Christmas’, een kerstmaaltijd in de vorm van ‘een avondje uit’, bedoeld voor de buurtbewoners en eigen gemeenteleden. Het idee voor een kerstmaaltijd is ontstaan vanuit ons verlangen een gastvrije en open houding uit te stralen naar de buurt. De kerstmaaltijd blijkt hiervoor een laagdrempelige manier. Dit jaar mochten we zo’n 75 mensen verwelkomen, van wie ongeveer de helft nieuwe gezichten waren. De mensen konden tijdens de avond genieten van een 3-gangen buffet. Met een tafelindeling hebben we geprobeerd ontmoetingen tussen gemeenteleden en niet-gemeenteleden te stimuleren. Tussen de gerechten door kregen de bezoekers een mooi kerstverhaal te horen. Ook was er muziek in de vorm van een optreden en aan het eind van de avond het samen zingen van een aantal bekende kerstliederen. Het was bijzonder om het feest van de geboorte van onze Heer Jezus Christus op deze manier samen te vieren en concreet te kunnen uitdragen wat de liefde van Christus betekent in het hier en nu. De reacties van de bezoekers waren hartverwarmend. Een aantal mensen vertelde ons zelden zo’n avondje uit mee te maken. Voor herhaling vatbaar dus!

De avond is verzorgd door zowel mensen van de ochtenddienst als van Vitamine G. Zowel voorafgaand als op de dag zelf was er veel te doen. Met ruim 25 vrijwilligers is alles in goede banen geleid. Zo is het eten grotendeels door gemeenteleden bereid. Daarnaast moest de kerkzaal worden ingericht als restaurant en waren vrijwilligers in de keuken en in de bediening actief. Na afloop was de kerkzaal snel leeg, vloog de stofzuiger over de vloer en stonden de stoelen weer op hun plek voor de komende zondag. Iedereen die heeft meegeholpen nogmaals heel hartelijk dank! Het was een mooie avond!

Annemarie Biebericher

Terugblik kerstochtenddienst

We kunnen terugkijken op een prachtige kerstochtenddienst. Naast de vaste kerkgangers van zowel de ochtenddienst als Vitamine G, mochten we ook nog vele gasten ontvangen. De inbreng van de kinderen gaf de dienst een extra dimensie. Samen met de muzikale medewerking van velen werd de dienst daardoor een echt feest. Wat mooi om op deze wijze met zo velen de geboorte van onze Heer Jezus Christus te kunnen vieren.

Theo Biebericher

Kerstnacht- en Oudjaarsavonddienst

Omdat de Kerstnachtdienst en de Oudjaarsavonddienst in de Diependaalse kerk niet doorging, kreeg onze wijkgemeente een uitnodiging van de Bethlehemkerk om in deze diensten samen op te trekken. Namens de kerkenraad was Han Monsees daarom op Kerstavond aanwezig en ondergetekende tijdens de Oudjaarsavonddienst. Het was fijn om daar ook mensen uit onze wijk te verwelkomen. Met dank aan de Bethlehemkerk voor de gastvrijheid!

Annemarie Biebericher

Opbrengst zendingsbussen 2014

De totaalopbrengst van de zendingsbussen in 2014 bedraagt € 583,70. Dit bedrag is overgemaakt naar de GZB t.b.v.de familie Goedhart. Zoals bekend is de Diependaalse kerk in 2011 “Deelgenoot” geworden van een project in Peru  wat uitgevoerd wordt door Jan-Maarten en Ineke Goedhart. De Diependaalse kerk staat hierbij garant voor een jaarlijkse minimale bijdrage van € 500,–. Dit bedrag is in de loop van 2014 reeds betaald, het restant van € 83,70 is heden overgemaakt. Een kopie van de laatste rondzendbrief (december 2014) van de familie Goedhart hangt op het prikbord in de hal.

Wilt u zelf een exemplaar van de brief, dan kunt u zich met mij in verbinding stellen.

Barthold Reinders

Diensten 11 januari

Zowel in morgendienst om 10 uur als bij Vitamine G willen we stilstaan bij Jacobus 4: 2 en 3: “U krijgt niets omdat u niet bidt. En als u bidt ontvangt u niets, omdat u verkeerd bidt.” Dit is een spannende tekst, want op het eerste gezicht lijkt hier de boodschap te worden verkondigd van een keurig sluitend systeem van (goed) bidden en ontvangen. Maar in het leven met God is zo’n systeem nooit kloppend te krijgen en heeft het helaas nogal eens tot grote pastorale schade geleid als het wel wordt gehanteerd. Dat gebed een belangrijke ‘activiteit’ van het geloof is, is voor de meeste christenen dan ook vanzelfsprekend en ingewikkeld tegelijk. In de maand waarin de week van het gebed op veel plaatsen christenen van allerlei achtergrond bij elkaar brengt een uitdagende tekst om over na te denken.

Donderdag 15 januari, 20.00 uur: Bijbelkring.

Dinsdag 27 januari, 19.30 uur: Kerkenraad.

14 december: 1. € 47,65; 2. € 40,45; 3. € 59,10; HA € 73,75.

21 december: 1. € 63,95; 2. € 49,50; 3. € 63,50.

25 december: 1. € 210,40; 2. € 165,30; 3. € 175,50.

28 december: 1. € 40,95; 2. € 31,75; 3. €43,60; Vit. G € 61,25.

4 januari: 1. € 70,35; 2. € 57,05; 3. € 79,60.