Wijkbericht 6 oktober

Cursus groeien in geloof

Voor deze cursus hebben zich inmiddels 6 mensen opgegeven, waardoor nog ruimte is voor maximaal 2 deelnemers. In de cursus staan we stil bij een aantal eigenschappen van God, zoals zijn goedheid, betrouwbaarheid, heiligheid, vrijgevigheid en liefde. We doen dat aan de hand van het boek God is goed van James Bryan Smith. Aan het slot van ieder hoofdstuk volgt een geestelijke oefening om het geleerde niet alleen met je hoofd te begrijpen, maar in je leven te integreren. Reacties van mensen die eerder meededen waren: “De cursus heeft me geleerd dat ik mag vertrouwen op God. Dat wist ik rationeel wel, maar nu weet ik het ook in mijn hart. Wat ik leerde was de kracht van gebed en hoe ontspannen én uitdagend het is om Jezus te volgen. Samen optrekken in openheid en kwetsbaarheid. Ruimte hebben om jezelf te zijn met je geloof en je twijfel. Wat is het mooi om in het Koninkrijk van God te leven.”

Vanaf 3 november ontmoeten we elkaar om de week op dinsdagavond van 20.00 uur – 21.30 uur. Tijdens de 10 avonden van de cursus is veel ruimte voor ontmoeting, stilte, meditatie en gebed. Voor opgave kun je mailen: gerardkansen@gmail.com. Eind oktober hoor je meer, omdat ik daarvoor mijn mail niet kan lezen.

Permanente Educatie

In het kader van de Permanente Educatie neem ik, samen met 22 collega’s, van 9 tot en met 28 oktober deel aan een studiereis naar China, waar de protestantse kerken enorm groeien (schatting: 9% per jaar). De reis wordt geleid door dr. Tjeerd de Boer, voor Kerk in Actie docent aan een seminarie in Hong Kong en dr. Bas Plaisier, voormalig docent aldaar. Rode draad van de reis is kennis maken met de vormen van gemeenteopbouw in de Chinese context en de wijze waarop missionair werk daarin vorm gegeven wordt. Wat opvalt in de literatuur is de enorme drive, vrijmoedigheid en vindingrijkheid van Chinese christenen. In hun spiritualiteit speelt de Bijbel, het gebed en de ervaring van Gods aanwezigheid een grote rol. U kunt zich voorstellen dat ik er naar uit zie om met onze Chinese geloofsgenoten in gesprek te gaan.

Pastoraat van 9 t/m 28 oktober

Bij dringende pastorale situaties kunt u contact opnemen met de onderstaande personen. Er zal dan passende actie worden ondernomen. Van 9 t/m 11 oktober kunt u daarvoor contact opnemen met Han Monsees, telefoon 035-7722163 of per mail hmonsees@luzac.nl. Van 12 t/m 28 oktober met Frans Lambour, telefoon 035-6231010 of per mail franslambour@gmail.com.

Gerard Kansen

Diependaal zingt met de Kon. Brassband Utrecht

Op zondagavond 4 oktober hadden we een prachtige zangavond met de Koninklijke Brassband Utrecht. Naast de begeleiding van de samenzang speelde de Brassband enkele mooie muziekstukken. Het was een avond met zang en muziek tot eer van God, waarop met veel genoegen kan worden teruggezien. Co het was fantastisch !

Theo Biebericher

Verjaardagsfonds

Onze jarigen hebben in de maanden augustus en september voor het verjaardagsfonds een bedrag van € 524,84 bijeengebracht. Alle gevers en collectanten hartelijk dank voor uw gulle gaven en medewerking!

Gerda Noort

Diependaal-Vocaal

Op maandag 26 oktober begint ons gelegenheidskoor met het repeteren van de op Eerste Kerstdag te zingen liederen. We oefenen op de maandagavonden van 20.00 uur tot 22.00 uur in de achterzaal van de kerk. Houdt u van zingen en doet u nog niet mee, dan is dit misschien een mooie gelegenheid om ons koor te komen versterken. Voor inlichtingen kunt u contact opnemen met Theo Biebericher, tel. 6853982, theo@diependaalsekerk.nl

Fancy fair

De affiches voor de fancy fair op 31 oktober zijn klaar en de voorbereidingen zijn in volle gang. We hebben natuurlijk de hulp van alle medewerkers die altijd komen helpen hard nodig. Mocht u/jij die altijd komt deze keer niet kunnen, laat dat dan even weten. Ben je nieuw bij ons en wil je ook meedoen, bel ons dan a.u.b. even (tel. 6216187). Vorig jaar hebben we ook kleding verkocht en dat liep heel goed. Dus als u nog wat (schone) kleding heeft hangen die u niet meer draagt, dan houden we ons aanbevolen.

De inbrengavonden zijn dinsdag 27 en woensdag 28 oktober steeds van 19.00 uur – 20.00 uur. We hopen er weer wat moois van te maken.

Atie en Jaap van Woerekom

Samen aan de gang

Gemeenteleden van de Diependaalse kerk en Vitamine G starten met een nieuw initiatief: ‘Samen aan de gang’.

Doel is om samen met mensen uit de (Bloemen)buurt op gezette tijden maaltijden te gaan bereiden en te nuttigen. We willen hiermee mensen bij elkaar brengen die bijvoorbeeld weinig contacten hebben of eenzaam zijn.

Hou jij van koken? En zou je je een paar uur per maand hiervoor kunnen inzetten? Mail dat dan naar: samenaandegang@gmail.com of bel/app naar: 06-51314770.

Namens de Missionaire Werkgroep, Jeffrey de Wit