Actie Kerkbalans: gemiddelde bijdrage stijgt

In januari gaat Actie Kerkbalans 2022 van start. Kerkbalans is een gezamenlijke campagne van maar liefst 2.000 kerken in ons land. Duizenden vrijwilligers zamelen geld in voor hun plaatselijke kerk. ‘Geef vandaag voor de kerk van morgen’ is het thema van Actie Kerkbalans 2022.

Inmiddels zijn de resultaten bekend van Actie Kerkbalans 2021 voor de Protestantse gemeente Hilversum. Wat opvalt is dat het gemiddelde bedrag dat mensen aan de protestantse kerk in Hilversum geven, blijft stijgen. Van € 377 in 2019 naar € 398 in 2021. Echter, de toename maakt de afname van het aantal mensen dat bijdraagt, niet geheel goed. In totaal gingen de opbrengsten van Kerkbalans van € 576.774 in 2019 omlaag naar € 552.279 dit jaar. Zie voor de cijfers onderstaande tabel.

‘Juist in deze tijden van groot belang’

De actie Kerkbalans is komend jaar van 16 tot en met 29 januari. Leden krijgen via de brievenbus of de mailbox in die periode bericht.
Penningmeester Robert den Toom: ‘We zijn bijzonder dankbaar dat we elk jaar kunnen rekenen op de financiële bijdragen van onze mede-gemeenteleden. Heel fijn dat zoveel mensen zich medeverantwoordelijk voelen voor het samen-kerk-zijn. Het levend houden van onze geloofsgemeenschappen blijft juist in deze tijden van groot belang.’