Wijkbericht 10 september

Bijbelkring

Anders dan voorgaande jaren willen wij bij de Bijbelkring gebruikmaken van een boekje. Het is handig voor de eerste bijeenkomst, op dinsdag 24 september, het eerste  hoofdstuk gelezen te hebben. Deelnemers kunnen het boek zelf bestellen of dat via mij doen. In dat laatste geval graag zo spoedig mogelijk uw bestelling. Het is een boek van Niels de Jong met als titel ‘Jezus beter begrijpen in het licht van Johannes’. Dit seizoen is de Bijbelkring weer op dinsdagavond, omdat het een aantal vaste deelnemers beter uitkwam. Wellicht dat dit kansen biedt voor nieuwe mensen om mee te gaan doen. Heel hartelijk welkom. De avonden beginnen om 20.00 uur en meestal ronden wij zo rond 21.30 uur af.

Complimenten voor een preek

Zondag 8 september heeft Lydia Kansen-Brasz intrede gedaan in de Nieuwe Kerk in Utrecht. Een mooie plek, met heel veel gemotiveerde jonge mensen die hun geloof willen delen met de inwoners van de stad. Bijzonder om ook een behoorlijk aantal Hilversummers in die dienst te zien. Zo’n intrede brengt de nodige spanning met zich mee, want er zijn wederzijdse verwachtingen. Om de verwachtingen ten aanzien van de preek enigszins te matigen, maakte Lydia gebruik van de volgende ijsbreker die ging over een collega.

‘Hij was als kandidaat begonnen in een kleine dorpsgemeente. Maar na 4 jaar kwam geen beroep. Na 5 jaar niet en zo was het doorgegaan. Ruim 25 jaar stond hij in hetzelfde dorp. Hij was een zeer beminnelijk pastor, maar miste de gave van het woord zoals gemeenteleden liefdevol zeiden. Na weer een buitengewoon lange en saaie preek zei een vrouw, die nog maar kort bij de gemeente hoorde: ‘Dominee, de preek deed me denken aan de vrede van God en de liefde van God.’ De dominee voelde zich gevleid en zei tegen haar: ‘Dat is het vriendelijkste wat iemand ooit over mijn preken heeft gezegd’. Hij vroeg: ‘Wat was het aan mijn preek dat je aan de liefde en de vrede van God deed denken?’ Ze antwoordde: ‘Nou ja, het ging alle verstand te boven. Net als de vrede van God. En het duurde eeuwig. Net als de liefde van God’.

Geeft het niet veel dominees rust dat je dus van iedere preek wel iets moois kunt zeggen?

Donderdag 19 september, 18.30 uur: Kernteam (Oude Amersfoortseweg 239).
Dinsdag 24 september, 20.00 uur: Bijbelkring (achterzaal).

Zondag 29 september, 10.00 uur: Gemeentezondag (kerk).

ds. Gerard Kansen

Zangdienst ‘Diependaal zingt’

Op zondagavond 15 september zal er een Sing-in worden gehouden, met als thema: ‘Nooit zal het donker winnen’.

Sing-ins zijn voor ieder toegankelijke bijeenkomsten, waarin samen zingen centraal staat. Op het programma staan oude, bekende en nieuwe meer eigentijdse liederen. Tussendoor zal het Christelijk Gereformeerd zangkoor ‘Soli Deo Gloria’ uit Hilversum, onder leiding van de heer J. Propitius, enkele liederen ten gehore brengen.

De Sing-in begint om zeven uur en staat onder leiding van ds. C.A.E. Groot uit Barneveld, componist en tekstdichter van het bekende lied; ‘Samen in de Naam van Jezus’. Zijn verbindende teksten vormen de rode draad in het programma. Hij zal ook de samenzang begeleiden.

Gemeentezondag

Zoals reeds vermeld in voorgaande Kerkbladen, wordt er op zondag 29 september om 10.00 uur een gemeentezondag gehouden. De bezoekers van de reguliere diensten en van de vitamine G-diensten openen hiermee gezamenlijk het nieuwe winterseizoen. Aan deze dienst zullen vele vrijwilligers hun medewerking verlenen. Na de dienst, om ongeveer 11.15 uur, wordt er een kopje koffie/thee en voor de jeugd limonade met de door vrijwilligers meegebrachte lekkernij geserveerd. Vanaf rond 12.00 uur vindt er een speelse ontmoeting plaats, met als doel leuk en gezellig bezig te zijn waardoor men elkaar beter kan leren kennen. De dienst zal worden afgesloten met een gezamenlijke lunch. Komt allen!

Cor van Asselt

Bedankt

Voor de vele blijken van bemoediging die ik tijdens mijn verblijf in ziekenhuizen en verpleeghuis de afgelopen twee maanden mocht ontvangen van diverse ‘Diependalers’ wil ik u hartelijk bedanken. De bezoekjes, bloemen, mooie kaarten en leuke attenties hebben mij heel goed gedaan. De thuiszorg ‘Hilverzorg’ heeft nu, in overleg met de dermatoloog, alles goed in de hand. Hopelijk zullen zij erin slagen om mij weer ‘op de been’ te krijgen.

E. van Houwelingen-Kreuning

Diependaal-Vocaal

Ook dit jaar zal ons gelegenheidskoor weer medewerking verlenen aan de ochtenddienst op 1e Kerstdag. We beginnen met het repeteren van de liederen op maandagavond 7 oktober. Vanaf deze datum wordt elke maandagavond, met uitzondering van 4 november, van 20.00 uur tot 22.00 uur in de achterzaal van de kerk gerepeteerd. Houdt u van zingen en doet u nog niet mee, dan is dit misschien een mooie gelegenheid om ons koor te komen versterken. Theo Biebericher, tel. 6853982, biebericher@kpnplanet.nl

Verjaardagsfonds

Graag nodigen wij de medewerkers van het verjaardagsfonds uit om op donderdag 26 september, tussen 19.00 uur en 20.00 uur, in de achterzaal van de kerk de bijdragen voor dit fonds in te leveren. Bij voorbaat onze dank.

G. Noort

1 september: 1. € 63,40; 2. € 68,35; 3. € 87,90.

8 september: 1. € 54,85; 2. € 50,75; 3. € 61,30; Vit. G. € 180,–.