Wijkbericht 12 april

Gemeenteavond 26 april

De dinsdag na Pasen, 26 april, is er een bijzondere avond waarvoor wij u en jou van harte uitnodigen. Het is een avond waarop de plannen voor de jaren 2011-2013 op het gebied van het meer naar buiten treden als kerk worden gepresenteerd. Alle leden van de wijkgemeente ontvangen het plan thuis. U kunt het ook meenemen vanaf de leestafel in de hal van de kerk. Het plan ademt een sfeer van dromen, durven en doen. Het is mooi als u door uw aanwezigheid laat merken dat de toekomst van de gemeente u ter harte gaat.

Maandag 18 april, 19.15 uur: Youth Alpha, ‘Bijbel lezen: waarom, en hoe?’ door Herman.

Vrijdag 22 april, 19.30 uur: The Crucifixion (oratorium) in de kerk.

Dinsdag 26 april, 20.00 uur: Gemeenteavond over het missionaire plannen 2011-2013, inloop vanaf 19.30 uur.

Doordenkertje

Wie is er barmhartiger dan God?

Hij is de schepper van de hemel en daalde uit de hemel af,

de maker van de aarde bekleedde zich met een aards lichaam,

de Eeuwige werd sterfelijk,

de Heer van de wereld werd slaaf,

het brood werd hongerig,

de lesser werd dorstig,

de kracht zelf werd zwak,

de gezondheid werd gewond,

het leven zou sterven.

Dit gebeurde allemaal opdat onze honger zou worden gestild, onze dorst gelest, ons onrecht verlicht en onze liefde zou ontvlammen. Is er grotere barmhartigheid denkbaar, dan de Schepper die geschapen werd, de meester die knecht werd, de verlosser die verkocht werd, dat hij die ons optilt, vernederd werd en die ons opwekt, vermoord werd?

(fragment uit een preek van Augustinus)

ds. Gerard Kansen

Collecten Egelantier

De opbrengst van de collecten van de diensten in de Egelantier, over de maanden januari t/m maart 2011, bedraagt € 41,20. Dit bedrag gaat naar de wijkkas van de Regenboogkerk. Hartelijk dank voor uw bijdrage(n).

Ans Brauns.

Bezoekproject ‘In contact’

Onder verwijzing naar het Diependaalcontact van maart brengen wij u graag nogmaals de cursus voor het bezoekproject ‘In contact’ van het IZB onder uw aandacht. U wordt van harte uitgenodigd aan deze cursus mee te doen. U leert onder meer via praktijkgerichte oefeningen het gesprek aan te gaan met buiten-kerkelijken. Bovendien komt het verdere verloop van het project aan de orde. Wellicht dat u er nog over twijfelt of u ook daadwerkelijk bezoeken wilt afleggen. Ook dan bent u van harte uitgenodigd de cursus te volgen en kunt u hierna aangeven of u mee wilt doen met het bezoeken van buiten-kerkelijken.

In tegenstelling tot wat in Diependaalcontact stond vermeld, zal de cursus worden gegeven op twee avonden, te weten 12 mei en 26 mei a.s. in de Diependaalse kerk.

U kunt zich opgeven bij Annemarie Biebericher, alcbieb@hotmail.com.

Verjaardagsfonds

Onze jarigen, hebben in de maanden februari en maart ten gunste van het verjaardagsfonds, een prachtig bedrag van € 406,40 bijeengebracht. Alle gevers en collectanten hartelijk dank voor uw gulle gaven en medewerking! Vriendelijk verzoek: als u het bruine envelopje bij een van de collectanten in de brievenbus doet wilt u dan uw naam vermelden, omdat de collectant dan weet dat hij of zij u niet meer lastig hoeft te vallen.

Familie Noort.

Boeken-en platenbeurs

Ondanks het mooie weer werd onze boeken- en platenbeurs toch goed bezocht. Velen gingen met enkele boeken, platen, cd’s of puzzels de deur uit. De opbrengst van deze beurs bedraagt € 1.162,–. Met dank aan de vrijwilligers die de beurs hebben mogelijk gemaakt en de gevers/kopers van de spullen.

Jaap van Woerekom.

Stichting Diependaal

De vorige keer hebben we een aantal onderwerpen genoemd waar aandacht aan gegeven is. Zoals het snoeien van takken van de drie bomen die, eigenwijs gezegd, op ons terrein staan. Dit zal binnenkort gebeuren. Ook hebben we een lekke dakgoot aan de achterzijde van het gebouw, met alle financiële consequenties van dien. Gelukkig is de derde collecte, tijdens de kerkdienst op zondag 17 april, bestemd voor de stichting. Deze collecte bevelen wij dan ook van harte bij u aan. De opbrengst willen we besteden aan het algemeen noodzakelijke onderhoud van het gebouw. De jaarvergadering van de stichting zal gehouden worden op dinsdag 10 mei. Het voornemen is om dan om 18.00 uur te beginnen met een kopje soep en wat broodjes. De vergadering begint dan om 19.30 uur. We hebben zodoende wat meer tijd om de vele onderwerpen voldoende te bespreken. In verband met de voorbereiding van de koffietafel om 18.00 uur, zouden wij graag vroegtijdig weten op hoeveel personen gerekend kan worden. Op zondag 1 mei zal daarom tijdens het koffiedrinken een uitnodiging worden rondgedeeld. Als laatste willen wij u nog meedelen dat op zondag 22 mei om 19.00 uur een zangdienst zal worden gehouden onder het motto “Diependaal zingt”. Er zal hierbij een wat andere invulling van de zangdienst worden gegeven. Bekende Psalmen en Gezangen krijgen o.a. wat meer aandacht.

Cor van Asselt

3 april: 1. € 66,90; 2. € 60,85; 3. € 72,55.

10 april: 1. € 118,85; 2. € 88,25; 3. € 93,05.