Wijkbericht 12 augustus

Meeleven

Deze zomer was en is voor veel mensen een heftige tijd. Helaas hebben velen niet kunnen genieten van het mooie weer en een periode van ontspanning. In het bijzonder denken we aan mensen die in de directe kring van familie en vrienden getroffen zijn door de ramp met het vliegtuig, waarbij 298 mensen het leven verloren door zinloos geweld. Het drama heeft wereldwijd mensen geraakt, maar kwam ook heel dichtbij door het verlies van 13 Hilversummers. Wie de moeite neemt om langs de Van Oudheusdenkazerne aan de Noodweg te gaan zal getroffen worden door de zee van bloemen, knuffels en briefjes van mensen die hun meeleven willen betuigen. Ik vond het bijzonder om daar te zijn en mensen te spreken die zelf dierbaren hebben verloren. Dan blijkt hoe hartverwarmend het ervaren wordt, dat mensen op elkaar betrokken zijn en een heel land meehuilt met de nabestaanden van de slachtoffers van vlucht MH17. Ik hoop en bid dan ook dat de bijeenkomst op zondag 17 augustus in de Sint Vituskerk tot troost en zegen zal zijn. In gedachten en gebeden zijn wij bij degenen die getroffen zijn en ook anderen die lijden onder droefenis of terreur.

Want niet alleen deze ramp raakt ons. Ook de situatie in Israël, de spanning om Oekraïne en de dreiging van ISIS houden velen bezig en doen ons bidden:

Geef vrede, Heer geef vrede,

de aarde wacht zo lang,

er wordt zoveel geleden,

de mensen zijn zo bang ,

de toekomst is zo duister

en ons geloof zo klein;

o Jezus Christus, luister

en laat ons niet alleen!

Woensdag 20 augustus, 18.30 uur: Kernteam (Oude Amersfoortseweg).

Doordenkertje

Het is nooit te laat om te worden wie je had kunnen zijn.

ds. Gerard Kansen

Verjaardagsfonds

Onze jarigen hebben in de maanden juni en juli, ten gunste van het verjaardagsfonds, een bedrag van € 360,50  bijeengebracht. Alle gevers en collectanten hartelijk dank voor uw gulle gaven en medewerking!

Gerda Noort

20 jaar fietsclub ‘Diependaal’

Ter gelegenheid van het afscheid van Willem Hartog als koster van de Diependaalse kerk in 1994, werd hem een fiets cadeau gedaan. Ter voorkoming dat hij de fiets te weinig zou gebruiken heeft men toen besloten een fietsclub op te richten. Deze club bestaat dit jaar 20 jaar en is nog steeds actief. Elke dinsdag, als het weer het toelaat, fietsen de deelnemers, die afkomstig zijn uit verschillende wijkgemeenten, in de omgeving van Hilversum. We starten ‘s morgens rond 10.00 uur vanaf de parkeerplaats bij de Diependaalse kerk en maken dan ritten van 30 á 40 km. De één heeft een gewone fiets en de ander rijdt op een elektrische fiets. Na ongeveer een uur gereden te hebben drinken we bij een restaurant koffie. De lunch wordt daarna om ongeveer 13.00 uur gebruikt. De laatste jaren vond deze activiteit plaats onder leiding van Gerard van der Pijl. De heer van der Pijl weet veel over de omgeving te vertellen en brengt dat op een enthousiaste manier over. Door een val is hij helaas tijdelijk niet in de gelegenheid de groep te leiden. Wij hopen dat hij snel opknapt en weer mee kan fietsen. Naast een sportief gebeuren is het ook altijd erg gezellig. Als u het ook leuk vindt om met een aantal mensen regelmatig te fietsen, dan is onze fietsclub misschien iets voor u. U kunt altijd, geheel vrijblijvend, een keer met ons meefietsen. Voor inlichtingen kunt u met mij contact opnemen, tel.nr. 035-6853982.

Theo Biebericher

Kopij Diependaalcontact september

Begin september zal Diependaalcontact weer verschijnen. Om het blad op tijd gereed te kunnen maken zou ik graag, indien u een stukje in het Diependaalcontact wilt plaatsen, uiterlijk op 23 augustus over de kopij kunnen beschikken. U kunt uw stukje naar mij mailen (diependaal-c@hotmail.com) of toezenden (Stieltjeslaan 9, 1222RC Hilversum)

Theo Biebericher

3 augustus: 1. € 72,45; 2. € 47,40; 3. € 65,–.

10 augustus: 1. € 63,70; 2. € 61,35; 3. € 72,70.