Wijkbericht 15 februari

Spaties

We begonnen de dienst van 6 februari met het beamen van de schriftlezing zonder spaties. Wat een verschil als tussen woorden de open ruimte wegvalt. Een spatie is een interpunctie die totaal niet opvalt, totdat ze wegvalt. Op dat moment verandert een tekst in een ondoordringbare letterbrij. Het woord spatie komt van het Latijnse spatium, dat ruimte betekent. Het doet ons denken aan het Engelse space. De vraag die wij elkaar stelden was: hoeveel spaties zijn er in ons leven? Hoe zorgen wij ervoor dat onze bezigheden worden omringd door spaties, door open ruimtes waar wij adem kunnen halen? Want zoals teksten zonder spaties onleesbaar zijn, zo kan het bestaan onleefbaar worden zonder spaties tussen onze activiteiten. Een spatie is een moment stil zijn, om voorbij woorden en beelden te luisteren. Die open ruimte treden wij binnen waar wij God aanbidden, zijn Woord horen en zijn Geest in ons laten werken.

Afwezig

In de periode van 19 tot en met 26 februari en op 4 en 5 maart kunt u voor dringende pastorale zaken contact opnemen met Anneke Slikkerveer, a.slikkerveer@hetnet.nl of telefonisch 035-6858210.

Maandag  28 februari, 19.15 uur: Youth Alpha over ‘Waarom en hoe moeten wij het anderen vertellen?’ door Janet.

Dinsdag 1 maart, 19.45 uur: Kerkenraad.

Donderdag 3 maart, 20.00 uur: Leeskring Tom Wright.

Zondag 6 maart: Afscheid en bevestiging van ambtsdragers.

ds. Gerard Kansen

Diependaal-Vocaal

Het is bijna weer zover. Op maandagavond 21 februari start Diependaal-Vocaal met het repeteren van de paasliederen, die in de kerkdienst op de eerste paasdag door het koor zullen worden gezongen. De repetities vinden, zoals gebruikelijk, van 20.00 uur tot 22.00 uur plaats in de achterzaal van de kerk. De avonden zijn gepland op 21 en 28 februari; 7, 14 en 21 maart; 4, 11 en 19 april. Doet u nog niet mee met ons koor en vindt u het leuk om te zingen, kom dan ons gelegenheidskoor versterken. In principe werken wij tweemaal per jaar mee aan de eredienst, te weten: met Kerstmis en Pasen.  U kunt mij telefonisch bereiken onder nr. 6853982 en via de e.mail: biebericher@kpnplanet.nl

Theo Biebericher

Stichting Diependaal

In de laatst gehouden bestuursvergadering is het volgende besproken. Allereerst hebben we stilgestaan bij het overlijden van ons bestuurslid Gerrit van Loenen. Zijn inbreng, waardevolle adviezen en beleidsmatig inzicht was van voor ons van grote waarde.

Zoals al eerder vermeld, worden de psalmen/gezangenborden verplaatst en komen deze op de crème geschilderde panelen te hangen. Door de klussenclub wordt een soort vlonder gemaakt, waardoor de letters en cijfers van de te zingen liederen gemakkelijker kunnen worden aangebracht. De geluidsinstallatie is vernieuwd en aangepast. Nadat nog en kleine wijziging is aangebracht, kan het niet meer gebruikte materiaal worden opgeruimd. Vanwege een forse lekkage is een zinken goot vernieuwd. Aan de achterzijde van de kerk is inmiddels nog een lekkage geconstateerd. Deze zal eerdaags verholpen moeten worden. Het positieve nieuws is  dat vanuit de bloemenkiosk binnenkort weer bloemen/planten verkocht gaan worden. Dus de strook grond waar deze kiosk op staat is weer verhuurd. Ook hebben we nagedacht over de bestuurssamenstelling. Op dit moment bestaat geen behoefte aan een uitbreiding van het aantal bestuursleden. Voor het houden van de tweede dienst (moment van aanbidding en gebed) zullen waarschijnlijk een aantal  bouwkundige aanpassingen/verbeteringen nodig zijn. Het aantal bezoekers van deze dienst stijgt gestadig. En de verwachting is dat  de belangstelling hiervoor, met name door jonge gezinnen met kinderen, zal toenemen. Daar mogen we dankbaar voor zijn. Een idee is om de ruimte boven de achterzaal wat op te vrolijken en een afscheiding voor de kinderen te creëren. We hebben enige tijd geleden in een enthousiaste bui in het kerkblad geopperd om de huidige stoelen in de kerkzaal op te knappen dan wel te vervangen door andere stoelen. Dit heeft terecht nogal wat negatieve reacties teweeggebracht. Op dit moment is het niet verstandig om hier verder aandacht aan te geven en bovendien is het financieel onhaalbaar. Als laatste vermelden we dat de jaarvergadering zal worden gehouden op dinsdag 3 mei a.s. Het wordt een gezellige, maar zeker ook een interessante bijeenkomst. Uw aanwezigheid wordt zeer op prijs gesteld.

Cor van Asselt

Diependaalcontact

Begin maart zal Diependaalcontact weer verschijnen. Om het blaadje tijdig gereed te kunnen maken, zou het fijn zijn als ik vóór 1 maart over de benodigde kopij kan beschikken. G.Th.Biebericher, Stieltjeslaan 9, 1222 RC Hilversum. e-mailadres: diependaal-c@hotmail.com

Gift

Via mevrouw A. Slikkerveer is een gift van € 20,– ontvangen voor de bloemendienst.

6 februari: 1. € 139,25; 2. € 110,65; 3. € 78,05.

13 februari: 1. € 75,–; 2. € 64,15; 3. € 82,20.