Wijkbericht 18 maart

Nieuw: momenten van verstilling in de stille week

Dit jaar zal de Diependaalse wijkgemeente voor het eerst meedoen aan de vieringen die worden gehouden in de week voor Pasen. Het is al langer een wens van de kerkenraad om de onderlinge verbondenheid met andere christenen/kerken te versterken. Meedoen aan de vespers in de stille week kan daarbij helpen. De kerken die meedoen zijn de Grote Kerk (Centrumwijk) en de drie gemeenten die aan het begin van dit jaar gefuseerd zijn tot ‘De Verbinding’, de christelijk gereformeerde Pniëlkerk (van Genthlaan) en Rehobothkerk (Kleine Drift) en de gereformeerd vrijgemaakte kerk de Schuilhof (Dalweg). Meedoen betekent dat op iedere avond van de stille week om half acht in één van de kerkgebouwen onder leiding van de desbetreffende predikant een korte viering plaatsvindt. Het zijn bijeenkomsten die worden gekenmerkt door stilte, schiftlezing, overdenking en muziek. De ervaring leert dat het een mooie manier is om je op de viering van het Paasfeest voor te bereiden. In de Diependaalse kerk zal de viering plaatsvinden op Stille Zaterdag. In het volgende kerkblad treft u een overzicht aan van het hele programma.

Sedermaaltijd

Op zaterdag 29 maart zal voor het eerst in de DK deze Sedermaaltijd gehouden worden. Uit ervaring weet ik hoe bijzonder het is om deze symbolische maaltijd te vieren en Gods bevrijdende daden te gedenken. Symbolisch betekent concreet dat de maaltijd niet maagvullend is, maar vooral voedsel voor hoofd en hart aanreikt. Het zou fijn zijn  als degenen die mee willen doen aan de sedermaaltijd zich voor 26 maart opgeven bij ondergetekende. In de liturgie staan we ook stil bij verwijzingen naar de weg van Jezus, als Messias. De maaltijd  zal plaatsvinden op zaterdag 29 maart om 19.00 uur in de kerk. Opgave bij ds. Gerard Kansen.

Gebed om troost

Jezus Christus, onze Heer,

waar U verschijnt

gaan blinden zien

en doven horen

en ontvangen armen het Evangelie.

Barmhartige Meester,

waar U zich openbaart krijgen

zij die treuren troost,

zij die schuldig staan vergeving,

zij die huilen vreugde.
U bent de Trooster in elk verdriet.

Daarom bidden wij;

Ontfermt U zich over mensen

die eenzaam zijn,

die gebogen gaan,

die vervolgd worden,

die genegeerd worden,

die geliefden hebben verloren

aan het leven of aan de dood.

Wij prijzen uw naam, goede God.

U bent onze Heelmeester.

Wij loven dat U bent die U bent:

Bevrijder en Heelmaker van mensen.

Dinsdag 25 maart, 20.00 uur: Bijbelkring (kerk).

Woensdag 26 maart, 18.30 uur: Kernteam VG (Elzenlaan).

Donderdag 27 maart en 3 April, 20.00 uur: Belijdenisgroep (Elzenlaan).

Zaterdag 29 maart, 19.00 uur: Sedermaaltijd (kerk).

Vrijdag 4 april, Jongerengroep.

Doordenkertje

Andere goden waren sterk, maar U bent zwak.

Zij zaten trots te paard, U had een kruis als troon.

Doch slechts Uw wonden helen ons gewonde hart.

En geen God heeft wonden dan Gods eigen Zoon.,

(fragment van “Jesus of the Scars’’ van Edward Shillito, geschreven tijdens WOI)

ds. Gerard Kansen

Zangdienst ‘Diependaal zingt’

Zoals in het vorige Kerkblad reeds vermeld stond zal op zondagavond 30 maart, onder leiding van ds. C.A.E. Groot uit Barneveld, weer een Sing-in in de Diependaalse kerk worden gehouden. Deze avond begint om 19.00 uur en u bent al vanaf 18.30 uur van harte welkom. Ds. Groot, schrijver van verschillende opwekkingsliederen, heeft eerder op 15 september 2013 op een geheel eigen wijze een zangdienst verzorgd. De te zingen liederen werden, na een korte inleiding, gebeamd en door hem op de piano begeleid. Zijn manier van werken sprak velen erg aan. Voor deze dienst, waar het accent ligt op het samen zingen van bekende liederen, is bovendien een viertal vocalisten gevraagd om de gemeentezang te komen ondersteunen. Het belooft weer een geweldige Sing-in te worden die u beslist niet missen mag. Dus kom zelf en neem familieleden, buren, vrienden en kennissen mee.

Cor van Asselt

Graag nodigen wij de medewerkers het verjaardagsfonds uit om op donderdag 27 maart, tussen 19.00 uur en 20.00 uur, in de achterzaal van de kerk de ontvangen bijdragen in te leveren. Bij voorbaat onze dank.

G. Noort.

9 maart: 1. € 52,05; 2. € 39.10; 3. € 55,35; Vit. G € 141,85.

16 maart: 1. € 84,15; 2. € 54,45; 3. € 72,80.