Wijkbericht 2-11-2019

Bij de diensten

17 november: In deze dienst zal ds. G. Bikker uit Harderwijk voorgaan. Het thema in deze dienst is “Kennis of liefde”. De tekst waarover hij zal preken komt uit 1 Korinthe 8 vers 1b. “Maar kennis maakt verwaand; alleen de ​liefde​ bouwt op.” Op het eerste gezicht een mistig zinnetje. Waarom zou kennis verwaand maken of afbreken? Kennis is toch waardevol? Waar zou je zonder de nodige kennis zijn? Over welke kennis gaat het dan? En hoe raakt die zin aan het leven van de gemeente? Over die vragen zal het gaan. Die oude Paulus is nog best actueel. Dat gaat u vast merken.
Organist: Jaap Haarman.

24 november: Op deze eeuwigheidszondag, waarop wij onze overleden gemeenteleden in  het afgelopen kerkelijk jaar gedenken, gaan onze wijkpredikant ds. W. Nijsse en ds. G.J. Wisgerhof uit Amersfoort voor. Organist: Rob van Roon.
Koffie drinken: Na de dienst is er gelegenheid koffie/thee te drinken in de achterzaal van de kerk.

1 december: Ds. A. de Boer uit Utrecht gaat in deze dienst voor.
Organist: Berend de Wit.

8 december: In deze dienst, waarin het Heilig Avondmaal zal worden gevierd, gaat ds. W. Nijsse voor.

15 december: De voorganger in deze dienst is ds. G. Fredrikze uit Harderwijk. Hij schrijft ons het volgende: ”Op deze zondag hoop ik weer bij u voor te gaan in de Diependaalsekerk. Het is Derde Advent. De zondag heet ook wel Gaudete ‘Wees altijd verheugd’. Midden in deze tijd van bezinning en voorbereiding breekt even de blijdschap door. We leggen vandaag ons oor te luisteren bij Matteüs 11: 2 – 11, het klassieke evangeliegedeelte voor deze zondag. Daarnaast lezen we uit het Oude Testament Psalm 13. Boven de verkondiging heb ik gezet: ‘Jezus of toch een ander?’ We zingen: Psalm 85: 1 en 2; Gezang 466: 1, 2, 3, 5 en 7; Gezang 437: 3 en 5; Gezang 455: 3; Gezang 440: 3; Psalm 6: 2, 3, 4; Gezang 441: 1, 3, 5, 7; Gezang 741: 2, 3, 4 en Gezang 534”.
Muzikale medewerking: Jaap Haarman, orgel; Henk Liberia, trompet.

Oliebollen op 31 december

Velen van u zullen zich de heerlijke oliebollen nog wel herinneren die vorig jaar december verkocht zijn en waarvan de opbrengst bestemd was voor stichting Laleaua (voor de Roma-kinderen in Roemenië). Ook dit jaar kunt u weer genieten van deze heerlijke oliebollen die gebakken worden door bakker Mühl uit Weesp. Op 31 december worden de oliebollen geleverd. Vanaf begin december liggen de bestelformulieren weer in de kerk. Ik zou zeggen, houd het Diependaalcontact, de Kerkbrink en de website www.diependaalsekerk.nl in de gaten voor verdere informatie. Laten we er met elkaar weer een groot succes van maken!

Namens de werkgroep Laleaua, Ans Borgers

Diependaal zingt

Zoals in de vorige editie van Kerkbrink al werd aangekondigd, zal vanaf januari van het volgende jaar een nieuwe activiteit plaatsvinden in de Diependaal, namelijk Diependaal Zingt. De voorbereidingen zijn al in volle gang en wij hopen dat u de datum van de eerste zangavond vast in uw agenda noteert, namelijk vrijdagavond 31 januari. We gaan er vanuit, dat wij u in de Kerkbrink van december en januari hierover meer kunnen melden.

Theo Biebericher