Wijkbericht 6 december

Bijbelkring

Op donderdagavond komt in de benedenzaal een gemotiveerde groep mensen bij elkaar die zich buigt over de wijsheid van Prediker. Prediker doet stof opwaaien. Zijn wijsheid snijdt in eigen vlees en roept weerwoord op. Sommigen vinden hem een pessimist – alles is lucht en leegte – terwijl anderen hem een realist vinden, die ook oproept om van het leven te genieten als een gave van God. Donderdag 19 januari staat de volgende avond gepland. Die keer zal Joël Cluistra als stagiair de avond leiden. U kunt ook meedoen, als u niet eerder bent geweest. Wij beginnen om 20.30 uur en sluiten af om 22.00 uur.

Jongerenkring

In de bovenzaal komt om de week op donderdagavond een jongerengroep samen. Wij praten dan over een persoon uit de Bijbel en ‘leggen’ die naast ons leven. Dat geeft verrassende inzichten. Wij hebben het gehad over Kaïn rond de vraag ‘Wat maakt jou jaloers’? en over Miriam, de zus van Mozes en Aäron, rond het thema ‘Wie ben je’?  De afwisseling in werkvormen en een hedendaags filmpje maken de avonden leuk. Ben je tussen de 12 en 17 jaar oud, dan vinden we het heel leuk als je mee komt doen. Donderdag 15 december is de volgende keer. We beginnen om 19.15 uur en eindigen 20.30 uur.

Gebedskring

Nieuw is de gebedsgroep, die elke donderdag voor Vitamine G in de bovenzaal samenkomt. Vaste gebedspunten zijn de Diependaalse- en andere kerken in Hilversum, de leiding van de gemeente, de deelnemers aan de diensten en kringen, de diensten zelf en de buurtbewoners om ons heen. Ook bidden wij om de brug tussen de traditionele gemeente en betrokkenen bij Vitamine G. Wat is het belangrijk dat we begrip en respect hebben en houden, want het gaat om een gezamenlijke trektocht de toekomst van de kerk tegemoet. Wie mee wil bidden is zeer welkom. De eerstvolgende keer is donderdag 22 december,  aanvang 21.15 uur tot 21.45 uur.

Maandag 12 december, 19.30 uur: Missionaire werkgroep.

Dinsdag 13 december, 20.00 uur: GGG van Anja van Capelle, Laan van Heelmeesters 39.

Donderdag 15 december, 19.15 uur: Jongerengroep.

Vrijdag 16 december, 18.00 uur: Adventsmaaltijd.

Donderdag 22 december, 14.30 uur: Kerstfeestviering Soos; 21.15 uur Gebedsgroep.

ds. Gerard Kansen

Zangdienst ‘Diependaal zingt’

Wat een geweldige zangdienst hebben we zondag 27 november gehad. Een volle kerk, bekende liederen gezongen, een mooie overdenking, een prachtig intermezzo door de organist  en niet  te vergeten de medewerking van twee koren. Tijdens de dienst heeft het Christelijk koor ‘Edoza’, van de wijkgemeente Centrum, op een zeer enthousiaste wijze drie liederen gezongen. We hebben genoten van jullie optreden. Daarnaast was de samenzang van de gemeente met ‘Diependaal-Vocaal’  ook een groot succes. Cor van Asselt, de initiatiefnemer van deze zangdienst, heeft niet alleen het idee geopperd maar ook het grootste deel van de organisatie gedaan. Cor, het was in één woord fantastisch.

Theo Biebericher

Soosnieuws

Beste mensen. Op donderdagmiddag, 1 december, vierde we het sinterklaasfeest, compleet met het zingen van sinterklaasliedjes, sinterklaasverhaal, cadeautjes, warme chocolademelk, speculaascake etc. Bovendien hebben we bingo gespeeld met leuke prijsjes. Het was een erg gezellige middag en niemand ging met lege handen naar huis. We hebben op 8 december met elkaar kerststukjes gemaakt. Er was voor een grote hoeveelheid groen en ander materiaal gezorgd. Alle dames deden mee om een mooi stukje te maken. De laatste soosmiddag van het jaar is op 22 december. Op deze middag houden wij onze jaarlijkse kerstviering met broodmaaltijd. Na deze kerstviering hebben we een korte stop en beginnen weer op donderdag 5 januari. Mijn oproep voor chauffeurs t.b.v. van de soos, in het vorige kerkblad, heeft helaas nog weinig reacties opgeleverd. Op dit moment kan één van onze chauffeurs, wegens ziekte, geen dames thuisbrengen. Wij zijn daarom dringend op zoek naar een nieuwe of tijdelijke chauffeur die de dames eens in de vier weken om 16.30 uur naar huis wil brengen. Denkt u er eens over na en help ons. U kunt mij altijd bellen voor nader informatie (tel. 035-6219373). Graag wil ik, mede namens de dames van de commissie, iedereen gezegende Kerstdagen en een goede jaarwisseling toewensen.

Els van Loenen

Advenstmaaltijd

Zoals vermeld in het vorige kerkblad, zal op vrijdagavond 16 december onze jaarlijkse adventsmaaltijd worden gehouden. Deze avond begint om 18.00 uur en eindigt omstreeks 20.30 uur. Naast de broodmaaltijd, het zingen van bekende advents/kerstliederen en een muzikaal intermezzo, zal Joël Cluinstra een korte meditatie houden. Iedereen is van halte welkom. U kunt zich voor deze avond nog opgeven tot dinsdag 13 december bij:

Wim van der Kolk, tel. 6241188.

Annette Messiha, tel. 6831019.

Hylke Zwager, tel. 6248504.

Gift

De heer G.Th. Biebericher heeft een gift van € 10,– ontvangen voor de Stichting.

Verjaardagsfonds

Onze jarigen, hebben in de maanden oktober en november, ten gunste van het verjaardagsfonds, een mooi bedrag van € 560,50  bijeengebracht. Alle gevers en collectanten hartelijk dank voor uw gulle gaven en medewerking!

Familie Noort

27 november: 1. € 177,15; 2. € 153,10; 3. € 194,80; H. Avondmaal € 98,75; Vit. G € 65,80.

4 december: 1. € 72,70; 2. € 67,55, 3. € 100,20.